Metody radzenia sobie ze stresem

90% wszystkich chorób jest spowodowanych przewlekłym stresem! Stres jest nieodłącznym elementem współczesności. Żyjemy szybko, intensywnie, pod dużą presją i często zapominamy, że konsekwencje przewlekłego stresu mogą być bardzo poważne. Nie panując i nie radząc sobie ze stresem doprowadzamy do pogorszenia samopoczucia oraz zdrowia. Stres psychologiczny jest jedną z najczęstszych przyczyn wizyt u lekarzy rodzinnych i… czytaj więcej.

Pro odpornościowe właściwości kasz

Jako dietetyk, zapewne nie raz powiedziałam swojemu pacjentowi, że jedzenie kasz jest zdrowe. Ty na pewno też nie raz usłyszałeś lub przeczytałeś gdzieś podobne zdanie. Czy zastanawiałeś się kiedyś co takiego zdrowego możemy znaleźć w kaszy gryczanej, jaglanej czy np. jęczmiennej? Kasze bez wątpienia pod względem wartości odżywczej biją na głowę makarony czy ryż, zawierają… czytaj więcej.

Superfoods, a nasze zdrowie i odporność

Czym jest superfoods? To żywność, która posiada nie jedną, lecz wiele unikalnych cech korzystnych dla naszego organizmu. Obecnie powinniśmy szczególną uwagę zwracać na wzmacnianie odporności. Możemy w łatwy sposób obronić się przed infekcją bakteryjną lub wirusową wprowadzając do diety superfoods! Będą one zwiększały naszą barierę ochronną i czyniły nas bardziej odpornymi na czynniki zewnętrze. Superfoods… czytaj więcej.

Aktywność fizyczna idealna na wiosnę tego roku

Wiosna to okres, w którym nie tylko przyroda budzi się do życia, ale również „ożywają” nasze postanowienia dotyczące uprawiania regularnej aktywności fizycznej. Niezależnie od tego czy trenujesz cały rok, czy jesteś typem tzw. sezonowca wiosna to niewątpliwie czas, w którym mamy większą motywację do ruszania się lub wprowadzenia zmian w naszym dotychczasowym planie treningowym. Wszystko… czytaj więcej.

Nowalijki

Czym są nowalijki? To młode warzywa, ukazujące się w sklepach na wiosnę. Zalicza się do nich m.in. pomidory, rzodkiewki, sałaty, ogórki, młodą marchewkę, cebulę dymkę/szczypiorek, natkę pietruszki, a również kiełki np. rzeżuchy, soi, pszenicy, owsa, rzodkiewki, grochu oraz inne. Zazwyczaj są to warzywa uprawiane w szklarniach. Zawierają dużo witamin, minerałów, jednakże mogą mieć mniej witaminy… czytaj więcej.

Mam wynik i co dalej?

Jeśli już masz wynik badania w kierunku nietolerancji pokarmowej to skonsultuj go z nami. Każda osoba wykonująca badanie powinna otrzymać zalecenia żywieniowe. Wprowadzane zmiany w jadłospisie powinny przebiegać pod kontrolą specjalisty, aby Twoje żywienie było prawidłowo zbilansowane i urozmaicone. Przygotujemy dla ciebie: interpretację wyniku badania, protokół diety eliminacyjnej, listę tolerowanych zamienników, analizę żywienia i ocenę stanu zdrowia, zalecenia… czytaj więcej.

To co jesz ma wpływ na Twoje zdrowie

Nietolerancja pokarmowa jest niepożądaną reakcją organizmu na spożywany pokarm, a jej objawy są bardzo różnorodne i niespecyficzne, co wynika z mechanizmu reakcji pokarmowo-specyficznych IgG. Dolegliwości mogą dotyczyć różnych układów jednocześnie, natomiast aż w połowie przypadków manifestuje się od strony układu pokarmowego. Dolegliwości takie jak wzdęcia, biegunki, zaparcia, uczucie ciężkości, zgaga, bóle brzucha, mdłości mogą świadczyć o zaburzeniach funkcji jelita.… czytaj więcej.